Curierii sunt obligați să livreze până la ușă

Admin

Administrator
Membru personal
Aceasta este o notă de informare juridică pentru persoanele care locuiesc la bloc, sau primesc colete prin curier în sedii de firmă cu etaj.

Majoritatea persoanelor care cumpără produse online, sunt păcăliți de agenții firmelor de curierat care profită profită de naivitatea clienților. TOATE firmele de curierat din România, care livrează produse oferă servicii door-to-door, asta înseamnă ca orice produs cumpărați livrat cu ORICE firmă de curierat din România, are OBLIGAȚIA să vă livreze coletul până la ușa apartamentului dvs. dacă în adresa dvs. ați inclus și numărul apartamentului.

După cum este redactat în statutul lor: “Livrările se efectuează până la ultima ușă a adresei de domiciliu”.

Din păcate multă lume nu știe acest lucru, și atunci agenții firmelor de curierat profită de naivitatea clienților pentru a-și ușura munca, solicitând clientului să coboare în fața blocului pentru a-și lua coletul. NU dați curs acestor solicitări. Ei sunt instruiți și OBLIGAȚI conform fișei postului să vă livreze coletul până la ușa apartamentului, și asta este valabil pentru TOATE firmele de curierat din România. Excepție face doar serviciul Easybox de la Sameday, unde clientul ridică personal coletul din lockere.

Însă acest serviciu are un preț mai redus decât cel al livrărilor normale, tocmai pentru că nu implică livrarea door-to-door, adică la ușă. Însă dacă le permiteți, curierii profită de naivitatea dvs. și vă solicită să faceți o parte din muncă în locul lor, coborând lângă bloc după colet. Însă acest lucru poate crea un precedent, și astfel veți fi nevoit(ă) toată viața să faceți o parte din munca agentului curier deși plătiți prețul pentru livrare până la ușă.

ATENȚIE! Dacă nu sunteți acasă în momentul în care ați fostă căutat(ă), agentul are OBLIGAȚIA de a reveni a doua zi cu coletul - valabil pentru TOATE firmele de curierat. Și abia din a treia zi, are dreptul să lase coletul în sediul firmei, de unde îl puteți ridica.

Ce trebuie să faceți dacă agentul nu dorește să urce cu coletul până la ușă?
  1. Dacă este posibil plătiți cash la livrare pentru achizițiile online. Astfel dacă coletul nu va fi livrat până la ușă, dvs. nu aveți nimic de pierdut, însă expeditorul va trebui să suporte el costul de transport, și atunci va face presiuni asupra firmei de curierat să vă livreze coletul corespunzător pentru a nu avea o pierdere. De aceea dacă plătiți cu cardul în momentul comenzii, sunteți mai mult “la mâna” curierului fiindcă recuperarea sumei poate fi mai complicată și de durată.

  2. Înregistrați convorbirea. Imediat ce vă loviți de un refuz, puneți telefonul pe speaker și înregistrați convorbirea pentru a avea o dovadă, dar notificați agentul în prealabil că înregistrați convorbirea, fiindcă aveți această obligație legală pentru orice apel înregistrat.

  3. Sesizați în scris atât firma de curierat cât și expeditorul furinzându-le dovada audio sau video. Sesizările în scris sunt tratate cu mai multă seriozitate în general decât cele telefonice (prin call center) și în plus de asta vă pot servi ca dovadă în cazul în care doriți să depuneți mai departe o plângere la ANPC sau o plângere penală.

  4. Sesizați oficiul pentru protecția consumatorului și informați societatea că veți face o plângere penală dacă nu aveți coletul livrat în termen de 24h (dar în peste 90% din cazuri nu este nevoie să ajungeți până aici fiindcă cel târziu a doua zi vi se va livra coletul la ușă în urma sesizărilor făcute către firma de curierat).
De ce este important să nu cedați și să vă dați drepturile din mână?

Pentru că nu este vorba doar de un drum până lângă bloc. Acest gen de practică a curierilor (utilizată doar în România), creează un precedent, și dacă vă lăsați păcăliți o dată să mergeți dvs. după colet, nu înseamnă că sunteți amabil(ă). Acest gest va fi interpretat de către agent ca slăbiciune și va fi exploatat, astfel încât acesta va avea pretenția să faceți asta pentru tot restul vieții deoarece pentru dânsul va deveni o normalitate să faceți o parte din muncă în locul lui.

În schimb, dacă solicitați livrarea coletului până la ușă, așa cum este și firesc, vă veți lovi de un refuz probabil prima dată. Dar ulterior, veți primi TOATE coletele de la acea companie de curierat la ușă, așa cum este și normal. Iar în scurt timp, atât dvs. cât și ceilalți locatari din jur, veți primi TOATE coletele de la TOATE firmele de curierat la ușă.

Rețineți, toți cuierii ȘTIU că au obligația să vă livreze coletele până la ușă, dar încearcă să-și ușureze munca solicitând clienților să facă o parte din muncă în locul lor, profitând de naivitatea acestora. Ei doar încearcă, iar dacă nu reușesc să vă păcălească și văd că vă cunoașteți drepturile, vă vor aduce coletele la ușă pentru că ei ȘTIU că nu este normal ceea ce fac, și dacă veți ajunge să discutați cu compania sau cu șefii lor vă vor confirma faptul că trebuie să vă primiți coletele la ușă fiindcă ei nu sunt de acord cu aceste practici de înșelăciune ale agenților dar de multe ori nu știu de ele.

Odată ce dvs. nu mai puteți fi păcălit(ă), curierul va fi nevoit să urce la acea adresă și va livra coletele și altor locatari tot la ușă. Astfel că veți ajuta cu această ocazie și pe vecinul care poate este mai în vârstă sau vecina care este gravidă, și care necunoscându-și drepturile sunt dispuși să lucreze în locul curierului și să coboare după colete fie ploaie, vânt sau frig, deși au plătit cu bani munciți livrarea până la ușă. Și totodată veți contribui astfel la calitatea serviciilor de curierat din România, astfel încât să beneficiem cu toții de servicii de curierat la nivel internațional.
 
Sus